וויאט סנאק והאלטר אגו שלו במאבק בפשע. קרדיט: Topic.com
הפרויקט האחרון של Wyatt Cenac הוא מוזר.
זו לא באמת תוכנית טלוויזיה, אבל זה גם לא סרט. זה סוג של סדרת אינטרנט. זה על בחור רגיל שעובד כלוחם פשע ערני - אם כי אחד ברמה נמוכה יחסית שמתמודד עם אותם פרטים יומיומיים כמו כולם.
אבל זה טוב, וזה מסוג הדברים שהאינטרנט נוטה להקל, או לפחות היה אמור לעשות. זה בבית בTopic.com, פרויקט הווידאו החדש של First Look Media, שמפעיל גם את The Intercept, שם הוא התחיל את גיליון אוקטובר של האתר.
"מה שהייתי רוצה לחשוב על פני הלוח הוא שאנחנו מתעניינים ולהיות ידועים בסיפורים חזותיים באיכות גבוהה מאוד, שהיא גם מבדרת וגם אינפורמטיבית אבל מפתיעה", אמרה אנה הולמס, עורכת טופיק.
הסדרה של Cenac היא הפרויקט הכי גבוה עד כה ב-Topic, אבל יש כבר הרבה מה לראות, לא הכל כל כך קליל. בתוך חודשים ספורים בלבד אירח האתר מגוון סרטונים הנוגעים כמעט בכל נושא חברתי. חלקם סרטים תיעודיים, כולל "מוות בטרמינל," סרט דוקומנטרי עתיר הייפ שמסתכל על מתקפת טרור בישראל מנקודות מבט רבות. Topic רכשה את הזכויות על הסרט ומפיצה אותו בשיתוף עםBuzzFeed.
Topic.com הוא החלק הפונה לציבור בסטודיו של Topic, שכבר ביסס את עצמו עם מגוון פרויקטים שזכו לשבחים, כולל הסרט התיעודיאף אחד לא מדבר: האלק הוגאן, גאוקר וניסויים של עיתונות חופשיתוהפודקאסטמתגעגע לריצ'רד סימונס. יש מגוון תוכניות טלוויזיה וסרטים בצנרת שלה, כוללסרט עם דנזל וושינגטון.
בתקופה שבה "ציר לווידאו" הפך לבדיחה רצה בקרב חברות מדיה, טופיק נראה אחרת לגמרי. המבצע של הולמס אינו חדר חדשות מותאם למדיה חברתית מלא באנשים שחותכים סרטוני אוכל לפייסבוק. אין חדר חדשות בכלל.
Mashable Top Stories
מייקל בלום, נשיא First Look Media, הבהיר שהם מהמרים על בניית מותג סביב עבודה מקורית.
"אנחנו בהחלט לא הולכים על קנה מידה עם יוטיוברים במה שאנחנו... לא נגיד שהוא שוק סחורות, אבל פשוט יש שם הרבה אנשים ואין הרבה בידול בינינו. אנחנו רוצים לעשות משהו שונה עם ייחודיות אנשים סביב סיפורים מקוריים", הסביר.
הולמס אמר כי Topic מתמקדת יותר במציאת הסוג הנכון של פרויקטים שאפתניים לתמוך או לרכוש.
"אנחנו לא מנסים בהכרח ליצור קול מסוים כי אנחנו משתמשים בהרבה קולות שונים בהפקה וביצירה של הפרויקטים שאנחנו מזמינים ומפיצים", אמר הולמס. "מה שאנחנו מנסים לעשות זה לתמוך ביוצרים עצמאיים עם דברים פרובוקטיביים להגיד".
דבר מהסוג הזה לוקח זמן; הולמס אמר כי Topic מסוגל לתמוך רק בין 13 ל-15 חלקים בחודש. עד כה, ההשקה של הקטעים הללו קיבלה קצב דמוי מגזין, כאשר "גליונות" חודשיים יצאו בבת אחת.
"מכיוון שיש לנו נושא בכל חודש והנושא משתנה, הטון והקול והרגישות הולכים להשתנות יחד איתו", אמר הולמס.
המטרה הסופית היא להפוך את Topic לסוג המותג שאליו ימשכו גם הצרכנים וגם היוצרים. בלום השווה אותו לאולפן קולנוע כמו A24, שבו עצם החיבור לסרט מעניק לו אווירה של אמינות.
"כרגע מה שאנחנו עושים זה לבנות את הקהל, לבנות את המותג ולעשות את זה בצורה שלדעתנו ילמד את המשתמשים ואת הקהל שלנו למה אנחנו מתכוונים", אמר בלום. "אז כשאתה מקבל משהו מטופיק, אתה הולך לדעת מה זה אומר כמשתמש קצה."
Jason Abbruzzese הוא כתב עסקי ב- Mashable. הוא מכסה את תעשיות המדיה והטלקום תוך התמקדות מיוחדת כיצד האינטרנט משנה את השווקים הללו ומשפיע על הצרכנים. לפני שעבד ב-Mashable, ג'ייסון שימש ככתב שווקים ומפיק אתרים ב-Financial Times. לג'ייסון תואר ראשון בעיתונאות מאוניברסיטת בוסטון ותואר שני בעניינים בינלאומיים מהאוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה.
ניוזלטרים אלה עשויים להכיל פרסומות, עסקאות או קישורי שותפים. בלחיצה על הירשם, אתה מאשר שאתה בן 16+ ומסכים לנותנאי שימושומדיניות פרטיות.