קרדיט: Jaap Arriens / NurPhoto דרך Getty Images
כנראה ש-Threads מבטל את העדיפויות של הפיד האלגוריתמי שלו, ומאפשר לך לראות יותר פוסטים מאנשים שאתה עוקב אחריהם בפועל. נראה שמטה מנסה להגביר את המשיכה של פלטפורמת המיקרו-בלוגים שלה כשאנשים מחפשיםX חלופותבעקבות הבחירות בארה"ב.
ראש אינסטגרם אדם מוסרי הודיע על השינוי בפוסט שרשורים ביום חמישי. למרות שהפוסט הראשוני שלו לא ציין אם הוא מתכוון ל-Threads או אינסטגרם, הוא רמז שזה היה הראשון ב-תשובה לאחר מכן.
"אנחנו מאזנים מחדש את הדירוג כדי לתעדף תוכן מאנשים שאתה עוקב אחריהם, מה שאומר פחות תוכן מומלץ מחשבונות שאתה לא עוקב אחריהם ויותר פוסטים מהחשבונות שאתה עושה מהיום",מוסרי כתב."עבורכם היוצרים שם בחוץ, אתם אמורים לראות טווח הגעה לא מחובר יורד וטווח הגעה מחובר עולה."
משתמשים רבים השוו את השינויים שהוכרזו על Threads לספין-אוף של טוויטרBluesky, שכבר ברירת המחדל מציגה תוכן למשתמשים מחשבונות שהם עוקבים אחריהם. מנכ"ל Bluesky, Jay Graber, הצהיר בעבר כי היא שואפת להציע א"שוק האלגוריתמים"המשתמשים יכולים לבחור במקום "אלגוריתם מאסטר" אחד, וציין כי עדכון כרונולוגי של חשבונות שאתה עוקב אחריהם הוא גם מבחינה טכנית אלגוריתם.
"נהדר לראות רשתות חברתיות אחרות מעתיקות עדכונים מותאמים אישית!"Bluesky כתבה בחשבון Threads שלה, ככל הנראה בתגובה להודעתו של מוסרי. "זה סוג התחרות והחדשנות שחסרו בחברתיות בעשור האחרון, כי ההתקדמות ננעלה בתוך ענקיות הטכנולוגיה. זה מה שמשפר את החוויה שלנו באינטרנט".
מהירות אור ניתנת לריסוק
חלק ניכר מהנוטשיםאילון מאסקשל X ישעבר לבלוסקי, שזכתה למעל 700,000 משתמשים חדשים20 מיליוןהשבוע. בינתיים, מוסרי הודיע ש-Threads הגיע275 מיליון משתמשים פעילים חודשייםבתחילת החודש הזה - מספר שמטה בבירור מקווה לצמוח.
"זה [איזון מחדש של הדירוג] הוא בהחלט עבודה בתהליך - איזון היכולת להגיע לעוקבים ומעורבות כללית הוא מסובך - תודה על הסבלנות שלך ותמשיך לקבל את המשוב", כתב מוסרי ביום שלישי.
ההחלטה של Threads לסגת מתוכן מומלץ מבחינה אלגוריתמית היא חריגה מהאסטרטגיה הנראית לעין של Meta בשנים האחרונות. אינסטגרם ופייסבוק תרתי משמעהוכפל בהזנות אלגוריתמיותבשנת 2022, כאשר מנכ"ל Meta, מארק צוקרברג, הכריז ששניהם יגדילו את כמות התוכן שנבחר באופן אלגוריתמי שהם מציגים פי שניים. זה היה למרות החוסר פופולריות מכריעשל הפיד האלגוריתמי, שמטה הייתה מודעת אליו היטב אך הייתה נחושה להפעילו.
"עכשיו, אם אתה רואה דברים בפיד שלך שהם המלצות שאתה לא מעוניין בהן, זה אומר שאנחנו עושים דירוג עבודה גרוע, ועלינו לשפר."קיבל את מוסרבזמנו. "אבל אנחנו הולכים להמשיך לנסות ולהשתפר בהמלצות כי אנחנו חושבים שזו אחת הדרכים היעילות והחשובות ביותר לעזור ליוצרים להגיע ליותר אנשים".
כעת נראה שלפחות עבור Threads, Meta סוף סוף מאפשרת למשתמשים לראות יותר מהתוכן שאליו הם נרשמו בפועל, ומבטלת עדיפות לניסויים אלגוריתמיים.
אמנדה יאו היא עוזרת עורכת ב-Mashable, שמסקרת בידור, תרבות, טכנולוגיה, מדע וטובים חברתיים. מבוססת באוסטרליה, היא כותבת על כל דבר, החל ממשחקי וידאו ו-K-Pop ועד סרטים וגאדג'טים.
ניוזלטרים אלה עשויים להכיל פרסומות, עסקאות או קישורי שותפים. בלחיצה על הירשם, אתה מאשר שאתה בן 16+ ומסכים לנותנאי שימושומדיניות פרטיות.